2009. augusztus 30., vasárnap

Cherry Banana Pie

Újfent állandóan sütögetek, gondoltam megosztom az emberiséggel ezt az újonnan kitalált, összerakott és kipróbált receptet.

Ehhez az amerikai stílusú édességhez szükséged lesz egy pitesütőre (én a Tescóban vettem), ami 23-tól 28 cm-ig változhat (az átmérőről van szó, hiszen kerek alakú). Lehetnek made of üveg, porcelán, fém.

A tészta készítése:

1 Egy tálba (bowlszerűben) reszelj le egy kocka (250 g) margarint vagy vajat, amit előzőleg legalább fél órára mélyhűtőbe tettél.

2 Önts hozzá 200 g porcukrot és egy jókora csipet sót, kicsit kutyuld össze.

3 Adj hozzá 500 g lisztet, 4 tojássárgát és ízlés szerint citromhéjat (én szárított narancshéjat használtam, azzal szvsz sokkal finomabb). Vaníliamagokat is ír, de csak sznoboknak.

4 A hozzávalókat állítsd össze kézzel (!), de úgy, hogy ne gyúrd túl és ne melegedjen fel a vaj. Az a jó, ha a tészta morzsalékos, olyan mint a tarhonyás liszt. Önts hozzá fokozatosan 2-6 evőkanál hideg tejet vagy vizet, ha szükséges (szükséges!), és formázz belőle egy kisebb cipót és egy nagyobb, rövid és vastag szalámi (pénisz) formát. Csomagold őket fóliába, és tedd be őket a hűtőbe/mélyhűtőbe minimum fél órára.

Megjegyzés: a tészta akkor lesz jó, ha megmaradnak benne a vajdarabok. Ha túlgyúrod, rágós lesz és összeesik.

A töltelék:

1 A töltelék freestyle-ba megy. Én kivettem a fridzsinkből egy csomag meggyet, ami kábé 3 cupnak felel meg. Kicsit kiengedtem, belepakoltam egy lábosba, adtam hozzá 2-3 evőkanál kukoricalisztet, saccperkábé 1 cup cukrot, egy citromkarikát, fahéjat és egy kevés vizet. Na már most ezt felraktam főni, rotyogni először max, majd közepes lángra. Ez a művelet kényelmesen lezajlik a tészta hűtőben való sziesztázása idején.

2 Ha a meggyes nyaflatty véleményed szerint kellően összekutyulódott, javaslom, hogy szórj bele még 1-2 evőkanál búzadarát. Prímán felszívja a fölös levet.

3 Vágj össze 2 nagyobb banánt kis karikákra.

Összeállítás:

1 Vedd ki a hűtőből a nagyobbik szalámiformát, és vágj belőle vékonyabb hosszanti szeleteket. Pakolgasd be ezen objektumokat a pieformába, és nyomkodd össze a széleiket. Egy szó mint száz, béleled ki a formát a tetéjig. Megvan? Most rakd be megint 10 percre a frigóba.

2 Kend be tojásfehérjével (ami maradt egy csomó), és told be 180 fokra pár percre. Vízhatlan réteg képződik, és nem folyik annyira össze a trutyi töltelék a tésztával.

3 Öntsd a tésztára a meggyes tölteléket, pakolgasd rá a banánkarikákat.

4 Vedd ki a cipót, nyújtsd ki akkora kör alakra, hogy nagyobb legyen mint a pieforma. Mielőtt ráteríted, a töltelék tetejére vágj pár kis kocka vajat.

5 Terítsd rá a tésztát, nyomkodd össze a széleket, kicsit csipkézd-mintázd meg (ahogy majd egy hamarosan feltöltött képen az látható lesz). Vágj 4-5 szellőzőnyílást a tetejére (a csillagofrmát ajánlom).

6 180-190 fokon süsd 30-40 percig, amíg szép aranybarna nem lesz.

Az elfogyasztása:

Az elfogyasztása szájjal történik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése